Formidling og undervisning
udvid oplevelsen

Scenekunst byder på mere end det moment vi møder i salen. Scenekunst byder ind til dialog, dannelse og læring. 

Igennem skole- og institutionsmaterialer inviterer jeg pædagoger og lærere til at arbejde med børnene før og efter scenekunstoplevelsen. Det øger interesse, nysgerrighed, ejerskab, fortrolighed med teaterbesøget og erfaringen hos børn og voksne. Materialet skal være et dialogisk værktøj, tilpasset den enkelte forestilling.

Jeg udarbejder og gennemfører også dramapædagogiske forløb. Desuden har jeg erfaring som underviser i teaterhistorie og teateranalyse, samt som vejleder og facilitator på selvstændige, kunstneriske projekter (DDSKS Skuespil Odense).

Jeg har ét gennemgående princip: Man kan ikke lære nogen noget. Men man kan invitere til, og lære nogen, at lære sig noget.

Se et udvalg af mit tidligere arbejde herunder - klik på billederne for at finde link direkte til materialerne

Ud med Knud - En forestilling om at være syg som barn.
Co-produktion af Teatret Fair Play og Holbæk Teater, Marts 2020 

Målgruppe: 4. klasse og op efter.

Find undervisningsmaterialet her.

 
I Skovens Dybe Stille Ro - En forestilling om selvmordstanker.
Teatret Fair Play, Marts 2019 

Målgruppe: Udskoling og ungdomsuddannelser.
(Specialeprodukt)

Find undervisningsmaterialet her.

 
Det Går Ned - En forestilling om stress.
Co-produktion af Teater Apropos og Teaterhuset Filuren, Marts 2018 

Målgruppe: Udskoling og ungdomsuddannelser.

Find undervisningsmaterialet her.