Formidling og undervisning
udvid oplevelsen

Scenekunst byder på mere end det moment vi møder i salen. Scenekunst byder ind til dialog, dannelse og læring der strækker langt ind i livet både før og efter teateroplevelsen.

Igennem skole- og institutionsmaterialer inviterer jeg pædagoger og lærere til at arbejde med børnene før og efter scenekunstoplevelsen. Det øger interesse, nysgerrighed, ejerskab, fortrolighed med teaterbesøget og teatererfaringen hos børn og voksne. Materialet skal være et dialogisk værktøj, der byder ind til refleksion over og leg med oplevelsen, tilpasset den enkelte forestilling.

Jeg udarbejder og gennemfører også dramapædagogiske forløb. Desuden har jeg erfaring som underviser i teaterhistorie og teateranalyse, samt som vejleder og facilitator på selvstændige, kunstneriske projekter (DDSKS Skuespil Odense).

Jeg har ét gennemgående princip: Man kan ikke lære nogen noget. Men man kan invitere til, og lære nogen, at lære sig noget.

Se et udvalg af mit tidligere arbejde herunder - klik på billederne for at finde link direkte til materialerne